Τα Capes συγκράτησαν τον BDI την προηγούμενη εβδομάδα

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on skype
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on linkedin

Η αγορά ξηρού φορτίου συνέχισε στα ίδια επίπεδα, σε σχέση με τη προηγούμενη εβδομάδα, διατηρώντας όμως το θετικό πρόσημο. Τα Capes υποχώρησαν στα υπερατλαντικά ταξίδια, ενώ οι υπόλοιπες διαδρομές βελτιώθηκαν. Στα υπόλοιπα μεγέθη, η πορεία ήταν ανοδική με τα Panamaxes να σημειώνουν τις ψηλότερες μεταβολές. Έτσι, ο BDI κατέγραψε νέα μικρή εβδομαδιαία άνοδο 30 μονάδων και έκλεισε στις 3285 μονάδες την Παρασκευή 2 Ιουλίου.

Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην αγορά της Ασίας οι μεταφορές σιδηρομεταλλεύματος προς την Κίνα μπορεί να εμφάνισε αύξηση το τελευταίο διάστημα, αλλά παραμένει ακόμα κάτω από τα περσινά επίπεδα. Παράλληλα, και οι εξαγωγές από την Αυστραλία ήταν μειωμένες. Έτσι οι ναύλοι υποχώρησαν σχεδόν δύο δολάρια μέσα στην εβδομάδα. Τα επίπεδα των ναύλων στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) κινήθηκαν στα 11-12 $/tn, κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας.

Στον Ατλαντικό και συγκεκριμένα στη Βραζιλία, παρατηρήθηκε αύξηση των φορτώσεων, στην αρχή της εβδομάδας. Όμως, οι πρώτες ενδείξεις για τον Ιούλιο δεν είναι ενθαρρυντικές, αφού τα μέχρι τώρα φορτία είναι περιορισμένα. Στο βορρά επικράτησε ηρεμία, με μικρό όγκο κλεισιμάτων και μεγαλύτερη πίεση στους ναύλους. Θετικό σημείο ο μειωμένος αριθμός διαθέσιμων πλοίων. Έτσι, οι ναύλοι για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα κινήθηκαν στα 25,5-27,7 $/tn, κατά μ.ο. (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία κυμάνθηκαν στα $ 52-55Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 32-35Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).

Σχετικά με τα Kamsarmaxes, η Λατινική Αμερική (τόσο η βόρεια Βραζιλία, όσο και η Αργεντινή) ήταν ιδιαιτέρως ενεργή, με πολλά φορτία σιτηρών, απορροφώντας πολλά όπου τα ανοιχτά πλοία. Και η Μαύρη Θάλασσα είχε αυξημένη ζήτηση αναζητώντας πλοία ακόμη και στη νοτιανατολική Ασία. Οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Βραζιλία προς την Άπω Ανατολή έκλειναν στα $ 37-38Κ/ημέρα (παράδοση στη Ν.Α. Ασία) και από τη Μαύρη Θάλασσα προς την Ασία στα $ 38,5-39,5Κ /ημέρα (παράδοση Ασία) και τα κυκλικά ταξίδια στην Ευρώπη στα $ 50-51Κ/ημέρα.

Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η αγορά ξεκίνησε αργά, αλλά στο δεύτερο μισό της εβδομάδας ανέβασε στροφές. Αρκετά πλοία βρήκαν απασχόληση στην Αυστραλία, ενώ και καλή εικόνα του ατλαντικού βοήθησε την αγορά. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στη Ν.Α. Ασία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 30-31Κ /ημέρα.

Για τα SUPRAMAXes-ULTRAMAXes στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά υποχώρησε, παραμένοντας όμως πάνω από τα 30 Κ. Τα φορτία κάρβουνου ήταν περιορισμένα αφού ενδεχόμενη πτώση της τιμής του συγκράτησε τους Κινέζους αγοραστές. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής έμειναν στα 34-35Κ/ημέρα. Βορειότερα, η Άπω Ανατολή δέχτηκε πιέσεις και οι ναύλοι υποχώρησαν. Η δραστηριότητα ήταν φθίνουσα και ο αριθμός των πλοίων παρέμεινε σταθερός. Υπήρχε όμως ενδιαφέρον για ναυλώσεις σύντομης περιόδου. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 26-27Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 27-28Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής (BH) στα $ 28,5-30Κ/ημέρα.

Στον Αραβικό Κόλπο και τη Δυτική Ινδία η αγορά ήταν σταθερή. Μπορεί ο όγκος των φορτίων να ήταν μικρότερος, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, αλλά οι πλοιοκτήτες επέμειναν στις θέσεις τους. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή υποχώρησαν στα $ 42-43Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου –Δυτικής Ινδίας έμειναν στα $ 40-41Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 35-36Κ/ημέρα.

Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος κατέγραψε απώλειες, με τη δραστηριότητα να είναι υποτονική και τους ναυλωτές να συζητούν σε χαμηλότερα νούμερα. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια μειώθηκαν στα $ 31-32Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 38-39Κ/ημέρα. Στην περιοχή της ECSA η αγορά συνέχισε να ανεβαίνει, καθώς η προσφερόμενη χωρητικότητα παραμένει σε χαμηλά επίπεδα. Υπήρξαν πολλές διαπραγματεύσεις και περιμένουμε να δούμε αν θα υλοποιηθούν σε κάποια συμφωνία. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα ανέβηκαν στα $ 23,5-24,5Κ/ημέρα + $ 1350-1450Κ ΒΒ και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο / Ευρώπη) στα $ 40-41Κ/ημέρα (παράδοση Recalada).

Η αγορά της Ευρώπης παρουσίασε θολή εικόνα. Από τη μία πλευρά τα υπερατλαντικά ταξίδια παρουσίασαν ανοδικές τάσεις και από την άλλη τα τοπικά ταξίδια και προς τη Μεσόγειο που υποχώρησαν. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 32-33Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 33-34Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 37-38Κ/ημέρα. Στη Μεσόγειο η αγορά συνέχισε στους ίδιους ρυθμούς με τις προηγούμενες εβδομάδες. Αναμένεται μεγάλη αύξηση των φορτίων σιτηρών από τη μαύρη θάλασσα για το δεύτερο μισό του Ιουλίου. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο /Μαύρη Θάλασσα προς την Ασία έκλεινε στα $ 48-49Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale /Μαύρη Θάλασσα), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 35-37Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 34-35Κ/ημέρα.

Ως προς την αγορά των Handies, η Ευρώπη παρουσίασε πτωτική πορεία, καθώς μπορεί να υπήρχαν φορτία fertilizers από την περιοχή, αλλά φαίνεται ότι δεν ήταν αρκετά για να καλύψουν την διαθέσιμη χωρητικότητα. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια υποχώρησαν στα $ 26-27Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 26,5-27,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 25-26Κ /ημέρα.

Η Μεσόγειος παρουσίασε αρκετή δραστηριότητα, την προηγούμενη εβδομάδα, ενώ η αύξηση των σταριών προς το τέλος του μήνα αναμένεται να δώσει ώθηση στην αγορά. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο αυξήθηκαν στα $ 28-29Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 26-27Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 28-29,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 36-38Κ/ημέρα.

Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η αγορά στον Αμερικάνικο Κόλπο διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα, ωστόσο επικρατεί αισιοδοξία ότι σύντομα θα υπάρξουν βελτιώσεις στους ναύλους. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού διατηρήθηκαν στα $ 23-24Κ /ημέρα και στην Ασία στα $ 27-28Κ /ημέρα.

Η αγορά της ECSA συνέχισε στους δικούς της ρυθμούς. Η ζήτηση συνεχώς τροφοδοτείται με νέα φορτία και οι ναύλοι των Handies ανταγωνίζονται τα μεγαλύτερα πλοία. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 41-42Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 45-46Κ/ημέρα.

Στην Ασία η αγορά παρέμεινε σταθερή τόσο στην Ινδία και στον αραβικό κόλπο όσο και στην Άπω Ανατολή και νοτιοανατολική Ασία. Στην Ινδία και στον αραβικό κόλπο παρακολουθήσαμε ένα power game, όπου οι πλοιοκτήτες δεν υποχώρησαν και οι ναυλωτές περίμεναν να δουν πόσο θα αντέξουν. Στην Κίνα παρατηρήθηκε μειωμένη ροή φορτίων ωστόσο η αγορά συνεχίζει στους ίδιους ρυθμούς από κεκτημένη ταχύτητα.

Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλεισαν στα $ 25-27Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 26-27Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 35,5-37Κ /ημέρα.

Πηγή: theseanation.gr | Φώτιος Ευάγγελος Καρλής | Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης