Χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές στην αγορά ξηρού φορτίου

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on skype
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on linkedin

Η αγορά ξηρού φορτίου συνέχισε χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές, ως προς την πορεία του BDI, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα.

Η συνολική εικόνα ήταν θετική, αν και οι περισσότεροι επιμέρους δείκτες εμφάνισαν μεγάλες αυξομειώσεις. Τα Capes υποχώρησαν, τα Panamaxes και Supramaxes είχαν κέρδη σε κάποιες διαδρομές και τα Handies προχώρησαν ανοδικά. Έτσι, ο BDI κατέγραψε νέα εβδομαδιαία άνοδο μόλις 15 μονάδων και έκλεισε στις 3300 μονάδες την Παρασκευή 9 Ιουλίου.

Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην αγορά της Ασίας η εικόνα ήταν γενικώς καλύτερη, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, με τις μεταφορές σιδηρομεταλλεύματος από την Αυστραλία να ενισχύονται. Η αγορά παρουσίασε έντονες αυξομειώσεις κατά τη διάρκεια της εβδομάδας και την Παρασκευή οι υπό δείκτες υποχώρησαν, ωστόσο το γενικότερο κλίμα ήταν θετικό. Τα επίπεδα των ναύλων στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) κινήθηκαν στα 11-12 $/tn, κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας.

Στον Ατλαντικό και συγκεκριμένα στη Βραζιλία η αγορά βελτιώθηκε και οι ανθρακωρύχοι ήταν ιδιαιτέρως ενεργοί. Επίσης, ο όγκος των εξαγωγών από το νότο και το βορρά ήταν αυξημένος και κάποια φορτία για Panamaxes καλύφθηκαν από τα μικρά πλοία της κατηγορίας. Έτσι, οι ναύλοι για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα κινήθηκαν στα 26-27 $/tn, κατά μ.ο. (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία κυμάνθηκαν στα $ 54-56,5Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 33-34,5Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).

Σχετικά με τα Kamsarmaxes, η Λατινική Αμερική υποχώρησε, καθώς ο όγκος των εξαγωγών από το νότο και το βορρά ήταν μειωμένος. Στο βόρειο Ατλαντικό παρατηρήθηκε πίεση στην αγορά, λόγω της μειωμένης δραστηριότητας, αλλά και του ανταγωνισμού από τα Capes. Η Ευρώπη και η Μαύρη Θάλασσα παρουσίασαν αυξημένο ενδιαφέρον για τα ταξίδια προς την Ασία. Οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Βραζιλία προς την Άπω Ανατολή έκλειναν στα $ 37-38,5Κ/ημέρα (παράδοση στη Ν.Α. Ασία) και από τη Μαύρη Θάλασσα προς την Ασία στα $ 33-35Κ /ημέρα (παράδοση Ασία) και τα κυκλικά ταξίδια στην Ευρώπη στα $ 36-44Κ/ημέρα.

Από την άλλη πλευρά, η Αυστραλία παρέμεινε ήσυχη αλλά υπήρξαν κάποια φορτία κάρβουνου από την Ινδονησία προς το Βορρά. Ευτυχώς η προσφορά χωρητικότητας διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα, αφού πολλά πλοία μετακινήθηκαν προς τον Ατλαντικό αναζητώντας καλύτερες ευκαιρίες. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στη Ν.Α. Ασία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 32-34Κ /ημέρα.

Για τα SUPRAMAXes-ULTRAMAXes στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά παρουσίασε πτωτικές τάσεις, κυρίως λόγω της απουσίας φορτίων άνθρακα. Όμως, η αγορά διατηρείται πάνω από τα 30 Κ. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής έπεσαν στα 32-33,5Κ/ημέρα. Βορειότερα, η Άπω Ανατολή υποχώρησε περαιτέρω. Πολλοί εμπλεκόμενοι της αγοράς θεωρούν ότι αυτή η εικόνα είναι πρόσκαιρη και η αγορά θα ξανανέβει. Τα φορτία νικελίου συνέχισαν να στηρίζουν την αγορά. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 25-27Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 26-27Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής (BH) στα $ 28,5-30Κ/ημέρα.

Στον Αραβικό Κόλπο και τη Δυτική Ινδία η αγορά έδειξε σημάδια σταθεροποίησης. Ο αριθμός των πλοίων έχει αυξηθεί, ωστόσο διατηρείται η ισορροπία ζήτησης-προσφοράς στην αγορά. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή υποχώρησαν στα $ 41-42Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου –Δυτικής Ινδίας στα $ 39-40Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 32-33Κ/ημέρα.

Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος παρουσίασε μικτές τάσεις. Τα ταξίδια στον Ατλαντικό κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα, ενώ τα ταξίδια προς την Ασία βελτιώθηκαν περαιτέρω. Η βόρεια Βραζιλία συνέχισε να προσφέρει μία δελεαστική εναλλακτική στους πλοιοκτήτες της περιοχής. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια μειώθηκαν στα $ 27-28Κ/ημέρα και προς την Ασία αυξήθηκαν στα $ 38-40Κ/ημέρα. Στην περιοχή της ECSA η αγορά υποχώρησε, κυρίως λόγω της μειωμένης ζήτησης για υπερατλαντικά ταξίδια. Από την άλλη πλευρά, το ενδιαφέρον για ταξίδια προς την Ασία παρέμεινε ισχυρό. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα ανέβηκαν στα $ 24,5-25,5Κ/ημέρα + $ 1450-1550Κ ΒΒ και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο / Ευρώπη) στα $ 40-41Κ/ημέρα (παράδοση Recalada).

Η αγορά της Ευρώπης συνέχισε να ανεβαίνει σε όλες τις κατευθύνσεις. Τα σκραπ και fertilizers φορτία ήταν οι οδηγοί της αγοράς για ακόμα μία εβδομάδα. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 34-35Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 34-35,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 41-42Κ/ημέρα. Στη Μεσόγειο η αγορά ήταν ιδιαίτερα ενεργή και αυτό αποτυπώθηκε και στους ναύλους, οι οποίοι αυξήθηκαν. Περιμένουμε τις επόμενες μέρες ακόμη καλύτερη εικόνα της αγοράς, δεδομένου ότι θα αυξηθούν τα φορτία σιτηρών. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο /Μαύρη Θάλασσα προς την Ασία έκλεινε στα $ 51-52Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale /Μαύρη Θάλασσα), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 35-37Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 34,5-35,5Κ/ημέρα.

Ως προς την αγορά των Handies, η Ευρώπη παρουσίασε στασιμότητα. Έλειπαν από την αγορά νέα φορτία σκραπ τα οποία θα έδιναν ώθηση στους ναύλους. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια υποχώρησαν στα $ 25-26Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 25,5-26,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 25-26Κ /ημέρα.

Η Μεσόγειος υποχώρησε. Μπορεί να υπήρξαν περισσότερα φορτία σιτηρών, αλλά έχει αυξηθεί και ο αριθμός των πλοίων στην περιοχή, δημιουργώντας πίεση. Τα ταξίδια προς Ατλαντικό διατηρήθηκαν στα ίδια επίπεδα, ενώ τα επίπεδα για τα ταξίδια προς την Ασία υποχώρησαν. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 27-28Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 26-27,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 28-29,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 34-36Κ/ημέρα.

Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η αγορά στον Αμερικάνικο Κόλπο παρουσίασε κέρδη σε ορισμένες διαδρομές. Λόγω της εορτής της 4ης Ιουλίου στην Αμερική, η αγορά ξεκίνησε υποτονικά, όμως μέρα με τη μέρα η ζήτηση αυξανόταν. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού διατηρήθηκαν στα $ 23-24Κ /ημέρα και στην Ασία στα $ 28-29,5Κ /ημέρα.

Η αγορά της ECSA παρουσίασε πτώση για τα υπερατλαντικά ταξίδια. Ακόμα και έτσι όμως, παραμένει η καλύτερη περιοχή ως προς τους ναύλους, όχι μόνο στον Ατλαντικό αλλά γενικότερα. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 40-41Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 45-46Κ/ημέρα.

Στην Ασία, για ακόμα μία εβδομάδα παρατηρούνται μεικτές τάσεις. Νοτιοανατολική Ασία και Άπω Ανατολή συνέχισαν να δέχονται πιέσεις λόγω του μειωμένου όγκου φορτίων, ενώ Ινδία και αραβικός κόλπος προχώρησαν ανοδικά. Όλες οι διαδρομές κινούνται πάνω τα 30Κ για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, ενώ τα ταξίδια προς την Κίνα πλησιάζουν τα 40Κ. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλεισαν στα $ 24-26Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 25,5-26,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 35,5-37Κ /ημέρα.

Πηγή: theseanation.gr | Φώτιος Ευάγγελος Καρλής | Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης