Θα υπάρχει η μέγιστη δυνατή υγιεινή ασφάλεια ναυτικών & επιβατών όταν επιτραπούν οι ακτοπλοϊκές μετακινήσεις;

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on skype
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on linkedin

Στην Ελλάδα εδώ και αρκετούς μήνες απαγορεύονται τα ταξίδια με πλοία λόγω της πανδημίας του κορονοϊου, εκτός των ειδικών κατηγοριών που επιτρέπονται ελεύθερα οι μετακινήσεις, ενώ όταν ήταν ελεύθερη η μετακίνηση οι επιβάτες συμπλήρωναν ειδικό έντυπο-υπεύθυνη δήλωση ότι δεν έχουν ύποπτα συμπτώματα, δεν έχουν νοσήσει ή δεν έχουν έρθει σε επαφή με κρούσμα covid-19 (πράγμα που ισχύει και τώρα για τις ειδικές κατηγορίες επιβατών που μπορούν να ταξιδέψουν), τρόπος που δεν εξασφαλίζει σε μέγιστο βαθμό την “αλήθεια” στη συμπλήρωση μίας τέτοιας δήλωσης.

Σε αντίθεση με τη χώρα μας, σε αρκετά άλλα κράτη ανά τον κόσμο επιτρέπεται το ταξίδι με πλοίο σε εσωτερικές γραμμές, αρκεί οι επιβάτες να επιδείξουν αρνητικό τεστ 48 ωρών (μοριακό ή rapid), πριν την επιβίβαση τους. Το ίδιο συμβαίνει και σε ξένους που έρχονται στην Ελλάδα αφού επιδείξουν τεστ, με αποτέλεσμα κάτοικοι του εξωτερικού να έρχονται στη χώρα μας, αλλά οι μόνιμοι κάτοικοι της Ελλάδας να μην μπορούν να μετακινηθούν σε άλλο νόμο, πόσο μάλλον να ταξιδέψουν σε κάποιο νησί.

Άσχετα όμως με το τι γίνεται εδώ και σε χώρες του εξωτερικού, η λογική λέει ότι, λίγο πριν ή λίγο μετά το Πάσχα, άρα τέλη Απριλίου ή αρχές Μαϊου, θα επιτραπεί η ελεύθερη μετακίνηση και συνεπώς ταυτόχρονα θα επιτραπούν και οι ακτοπλοϊκές μετακινήσεις, με το ερώτημα να είναι ένα και αρκετά σημαντικό: Είναι έτοιμο το κράτος να διασφαλίσει την υγιεινή προστασία ναυτικών και επιβατών;

Η απάντηση είναι ότι οι ηγεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής και του Υπουργείου Υγείας, αλλά και όσοι άλλοι εμπλέκονται (επιτροπές λοιμοξιολόγων, δημόσια διοίκηση, κ.α.), οφείλουν να λάβουν από σήμερα και να ανακοινώσουν όλα τα απαραίτητα μέτρα που χρειάζονται, έτσι ώστε ναυτικοί και επιβάτες να είναι όσο το δυνατόν περισσότερο διασφαλισμένοι έναντι της γρίπης του κορονοϊου, με μέτρα εντός και εκτός πλοίων (δεν θα τα υποδείξουμε εμείς αυτά), όπου θα γίνεται συνεχής και απρόσκοπτος έλεγχος τήρησης για αυτά (και όχι μία στο τόσο) και πρέπει επίσης να κατασταλάξουν με ποιόν τρόπο θα μπορούν να ταξιδεύουν οι πολίτες όταν αυτό επιτραπεί, με δεδομένο ότι οι υπεύθυνες δηλώσεις που χρησιμοποιούν οι επιβάτες και επιδεικνύουν στα πλοία είναι δείγμα “κακής γραφειοκρατίας” μιας και πρέπει σε κάθε ταξίδι, ειδικά στις περιόδους αιχμής, κάθε πλοίο να μαζεύει 1.000 με 1.500 τέτοιες δηλώσεις ανά δρομολόγιο και σε εβδομαδιαία βάση να έχει αποθηκεύσει το λιγότερο 15.000 χαρτιά.

Μήπως ήρθε η ώρα η πολιτεία να “εκμοντερνιστεί” και σε αυτόν τον τομέα;

Μάνος Βιντζηλαίος | seanews.gr