Απώλειες στην αγορά ξηρού φορτίου και αυτή την εβδομάδα

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on skype
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on linkedin

Η αγορά ξηρού φορτίου κατέγραψε απώλειες και αυτή την εβδομάδα. Τα Capes και Panamaxes συνέχισαν να υποχωρούν, ασκώντας πιέσεις στο γενικό δείκτη. Από την άλλη πλευρά τα μικρότερα μεγέθη διατήρησαν τη δυναμική τους, συγκρατώντας την πτώση της Ναυλαγοράς. Έτσι, ο BDI κατέγραψε νέα πτώση 70 μονάδων και έκλεισε στις 2869 μονάδες την Παρασκευή 21 Μαΐου.

Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Η αγορά του Ειρηνικού υποχώρησε, παρά το γεγονός ότι η ζήτηση από την Κορέα και την Ιαπωνία για φορτία μεταλλευμάτων διατηρήθηκε σε ικανοποιητικά επίπεδα. Οι ναυλωτές από την Αυστραλία κράτησαν στάση αναμονής, προκειμένου να αυξήσουν την πίεση στους ναύλους. Παράλληλα οι καθυστερήσεις στα λιμάνια της Κίνας κράτησαν απασχολημένα αρκετά πλοία. Τα επίπεδα των ναύλων στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) κινήθηκαν στα 12-13,5 $/tn, κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας.

Στον Ατλαντικό και συγκεκριμένα στη Βραζιλία, η αγορά συνέχισε με νέα υποχώρηση, αφού η ζήτηση είναι πτωτική και ο αριθμός των πλοίων που μετακινούνται προς την περιοχή διαρκώς αυξάνεται. Και ο Βόρειος Ατλαντικός κινήθηκε πτωτικά, με τη δραστηριότητα να είναι ισχνή, όμως ο περιορισμένος αριθμός πλοίων περιόρισαν τις απώλειες. Έτσι, οι ναύλοι για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα κινήθηκαν στα 26-27 $/tn, κατά μ.ο. (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία κυμάνθηκαν στα $ 46,5-50Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 29,5-32Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).

Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στον Ατλαντικό παρατηρήθηκε ένα αργό ξεκίνημα, αλλά στη συνέχεια η δραστηριότητα αυξήθηκε. Στο βορρά η ζήτηση για υπερατλαντικά ταξίδια ήταν ισχνή. Αντιθέτως, τα ταξίδια προς την Ασία βοήθησα την αγορά περιορίζοντας τις απώλειες. Η Λατινική Αμερική συνέχισε να είναι υπό πίεση για τις κοντινές ημερομηνίες, όμως υπάρχει αισιοδοξία για βελτίωση από το δεύτερο μισό του Ιουνίου. Οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Βραζιλία προς την Άπω Ανατολή έκλειναν στα $ 26,5-29Κ/ημέρα (παράδοση στη Ν.Α. Ασία), από τον Αμερικάνικο Κόλπο προς την ίδια κατεύθυνση στα $ 33-35Κ/ημέρα (παράδοση Γιβραλτάρ) και τα τοπικά ταξίδια στη βόρεια Ευρώπη στα $ 17,5-19Κ /ημέρα.

Από την άλλη πλευρά, στον Ειρηνικό η αγορά υποχώρησε, με τον όγκο φορτίων από το βόρειο Ειρηνικό και την Ινδονησία να είναι μικρότερος, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα και μόνο η ζήτηση στην Αυστραλία να διατηρείται σταθερή. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στη Ν.Α. Ασία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 28-30Κ /ημέρα.

Για τα SUPRAMAXes-ULTRAMAXes στη νοτιοανατολικηή Ασία δεν παρατηρήθηκαν ιδιαίτερες μεταβολές. Τα φορτία από την Ινδονησία προς την Κίνα ήταν μειωμένα, όπως και ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων. Έτσι διατηρήθηκε η ισορροπία προσφοράς και ζήτησης. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής διατηρήθηκαν στα 35,5-36,5Κ/ημέρα. Βορειότερα, η Άπω Ανατολή παρουσίασε έντονη κινητικότητα. Όλες οι υποαγορές εμφάνισαν ικανοποιητική ροή φορτίων, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασαν τα ταξίδια επιστροφής των οποίων οι ναύλοι κινούνται σε ασυνήθιστα υψηλά επίπεδα. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 28-29Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 29,5-30,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής (BH) στα $ 28,5-29,5Κ/ημέρα.

Στον Αραβικό Κόλπος και τη Δυτική Ινδία ήταν αισθητή η απουσία πλοίων, αφού οι πλοιοκτήτες εδώ και καιρό εμφανίζονται διστακτικοί στο να μετακινηθούν προς τα εκεί, λόγω της ανεξέλεγκτης κατάστασης της πανδημίας. Αυτό οδήγησε σε υψηλότερους ναύλους. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή ανέβηκαν στα $ 31-33Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου –Δυτικής Ινδίας στα $ 28,5-31Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 25-26Κ/ημέρα.

Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος κόλπος διατήρησε την καλή του εικόνα, καθώς η προσφορά χωρητικότητας παρέμεινε σταθερή ενώ αυξήθηκαν τα φορτία για τον Ιούνιο. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια αυξήθηκαν στα $ 21-22Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 29-30Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA συνέχισε να αυξάνεται. Ο μειωμένος αριθμός πλοίων διατήρησε τους ναύλους σε ανοδική πορεία, αν και η ζήτηση ήταν περιορισμένη τόσο για τα υπερατλαντικά ταξίδια όσο και για τα ταξίδια προς την Ασία. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα διατηρήθηκαν στα $ 19-20Κ/ημέρα + 900-1000Κ$ ΒΒ και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο / Ευρώπη) ανέβηκαν στα $ 32-33Κ/ημέρα (παράδοση Recalada).

Η αγορά της Ευρώπης συνέχισε να ανεβαίνει, με τη ζήτηση για μεταφορές scrap φορτίων να οδηγεί αυτή την κούρσα. Όλα δείχνουν να είναι ευνοϊκά, καθώς αναμένονται περισσότερα φορτία από το επόμενο διάστημα. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 21-22Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 23-24Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 28,5-30Κ/ημέρα. Η αγορά στη Μεσόγειο είδε περαιτέρω βελτιώσεις στα νούμερα. Υπήρξε έντονο ενδιαφέρον για ταξίδια προς την Ασία, απορροφώντας πολλά από τα πλοία της περιοχής. Δεδομένης της κακής πορείας των μεγαλύτερων μεγεθών, αναμένεται να ενταθεί ο ανταγωνισμός το επόμενο διάστημα. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο /Μαύρη Θάλασσα προς την Ασία έκλεινε στα $ 28,5-30 Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale /Μαύρη Θάλασσα), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 19-20 Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 20-21Κ/ημέρα.

Ως προς την αγορά των Handies, η Ευρώπη κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα. Η προσφερόμενη χωρητικότητα για τα τέλη Μαΐου και αρχές Ιουνίου συνεχώς αυξάνεται και αν δεν υπάρξει βελτίωση της ζήτησης αναμένονται πιέσεις. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια υποχώρησαν στα $ 17,5-18,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 19-20Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 16,5-17,5Κ /ημέρα.

Η Μεσόγειος είδε τους ναύλους να ανεβαίνουν. Αν και υπήρχαν περισσότερα φορτία στην αγορά, η πλειοψηφία τους ελεγχόταν από τους Operators, οι οποίοι προσπάθησαν να ελέγξουν την αγορά. Επίσης υπήρξε έντονο ενδιαφέρον για ναυλώσεις περιόδου. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο αυξήθηκαν στα $ 20,5-21,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 19,5-20,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 18-19Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 26-27Κ/ημέρα.

Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ο Αμερικάνικος Κόλπος συνέχισε ανοδικά με πολλά φορτία προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού αυξήθηκαν στα $ 17,5-18,5Κ /ημέρα και στην Ασία υποχώρησαν στα $ 22-24,5Κ /ημέρα.

Η αγορά της ECSA είδε βελτιώσεις. Ο όγκος των φορτίων παρέμεινε ικανοποιητικός και οι πλοιοκτήτες με περισσότερη αυτοπεποίθηση διεκδίκησαν ακόμη υψηλότερα νούμερα. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 27-28Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 33,5-34,5Κ/ημέρα.

Στην Ασία η αγορά συνέχισε στους ίδιους θετικούς ρυθμούς, παρά το γεγονός ότι παρατηρήθηκε μειωμένη κινητικότητα στο τέλος της εβδομάδας. Ινδονησία, Αυστραλία και Βόρεια Κίνα είχαν πλειάδα φορτίων, ενώ η προσφορά χωρητικότητας δεν ήταν αρκετή για να καλύψει τη ζήτηση. Ομοίως και στην Ινδία, όπου η αγορά συνέχισε ανοδικά, λόγω του μειωμένου αριθμού «ανοιχτών» πλοίων. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλεισαν στα $ 27-28Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 30,5-31,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 25-26Κ /ημέρα.

Πηγή: theseanation.gr |Φώτιος – Ευάγγελος Καρλής | Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης