Παρόμοια εικόνα με την προηγούμενη εβδομάδα για την αγορά ξηρού φορτίου

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on skype
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on linkedin

Η αγορά ξηρού φορτίου εμφάνισε παρόμοια εικόνα μ’ αυτή της προηγούμενης εβδομάδας. Τα Capes συνέχισαν να υποχωρούν, τα Panamaxes αύξησαν τα νούμερα τους και τα μικρότερα μεγέθη είχαν κέρδη στον Ατλαντικό και απώλειες στον Ειρηνικό. Έτσι, ο BDI κατέγραψε εβδομαδιαία άνοδο 419 μονάδων και έκλεισε στις 2857 μονάδες την Παρασκευή 11 Ιουνίου.

Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs.

Η αγορά της Ασίας παρουσίασε αυξημένη δραστηριότητα. Έτσι, οι δείκτες της περιοχής σημείωσαν εβδομαδιαία κέρδη. Αξίζει να σημειωθεί ότι η βασική γραμμή Αυστραλίας -Κίνας (C5) σημείωσε αύξηση σχεδόν 20%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Τα επίπεδα των ναύλων στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) κινήθηκαν στα 10,5-11,5 $/tn, κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας.

Στον Ατλαντικό και συγκεκριμένα στη Βραζιλία, η αγορά βελτιώθηκε, αφού εμπλουτίστηκε με αρκετά φορτία για τον Ιούλιο. Έτσι, απορροφήθηκαν πολλά πλοία από την περιοχή, αλλά και από την Ασία τα οποία μπορούσαν να προλάβουν τις ημερομηνίες. Στο βόρειο Ατλαντικό επικράτησε ισορροπία στο μεγαλύτερο μέρος της εβδομάδας, ενώ τις τελευταίες μέρες μία αύξηση των φορτίων προς την Ασία ευνόησε τους πλοιοκτήτες. Έτσι, οι ναύλοι για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα κινήθηκαν στα 25-25,6 $/tn, κατά μ.ο. (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία κυμάνθηκαν στα $ 46-49Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 24-26,5Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).

Σχετικά με τα Kamsarmaxes, η Λατινική Αμερική κατά τις πρώτες μέρες της εβδομάδας δέχθηκε πιέσεις. Όμως, από την Τετάρτη και μετά η δραστηριότητα βελτιώθηκε αρκετά και σημειώθηκαν πολλά κλεισίματα στην αγορά. Το γεγονός αυτό βοήθησε πολύ και την Ασία με τους πλοιοκτήτες να ρίχνουν ματιές δυτικότερα. Ο Βόρειος Ατλαντικός κινήθηκε σε υψηλότερα νούμερα, λόγω της έλλειψης προσφερόμενων πλοίων και τις αυξήσεις των υπερατλαντικών ταξιδιών. Οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Βραζιλία προς την Άπω Ανατολή έκλειναν στα $ 29-30Κ/ημέρα (παράδοση στη Ν.Α. Ασία), από τη βόρεια ακτή της Λατινικής Αμερικής προς την Ασία στα $ 39-41Κ /ημέρα και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 27-30Κ/ημέρα (παράδοση Γιβραλτάρ).

Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η αγορά σημείωσε βελτιώσεις. Από τη μία πλευρά τα φορτία σιτηρών στο Βορρά και από την άλλη, η ελκυστική επιλογή για τους πλοιοκτήτες της Λατινικής Αμερικής (ECSA), μείωσε την προσφερόμενη χωρητικότητα και ανέβασε τους δείκτες. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στη Ν.Α. Ασία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 25-28Κ /ημέρα.

Για τα SUPRAMAXes-ULTRAMAXes στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά επέστρεψε σε κέρδη. Στην αγορά παρουσιάστηκαν περισσότερα φορτία άνθρακα, κυρίως από τις 15 του μήνα και μετά, και ταξίδια προς το βορρά να ξεπερνούν τα 30Κ. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής μειώθηκαν στα 29-30Κ/ημέρα. Βορειότερα, η Άπω Ανατολή κινήθηκε στα ίδια επίπεδα σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Υπήρξε περισσότερο ενδιαφέρον για ναυλώσεις περιόδου, ενώ αναμένονται περισσότερα φορτία για το 2ο μισό του μήνα. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 23.5-25Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 29-30Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής (BH) στα $ 27-28Κ/ημέρα.

Στον Αραβικό Κόλπο και τη Δυτική Ινδία η αγορά παρουσίασε αυξημένα νούμερα για τα ταξίδια προς την ανατολή, ενώ τα ταξίδια προς τη δύση διατηρήθηκαν στα ίδια επίπεδα. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή ανέβηκαν στα $ 36,5-37,5Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου –Δυτικής Ινδίας στα $ 31-34Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο έμειναν στα $ 27-28Κ/ημέρα.

Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος διατήρησε τη δυναμική του και παρουσίασε βελτίωση στους ναύλους, αν και η χωρητικότητα αυξήθηκε ελαφρώς. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια αυξήθηκαν στα $ 33,5-35Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 38-39Κ/ημέρα. Στην περιοχή της ECSA η αγορά παρουσίασε μειωμένη ζήτηση στα υπερατλαντικά ταξίδια, κρατώντας τους ναύλους στα ίδια επίπεδα. Επίσης, τα μεγαλύτερα μεγέθη της κατηγορίας φάνηκαν να επωφελούνται από τη βελτιωμένη εικόνα των Panamaxes. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα διατηρήθηκαν στα $ 20-21Κ/ημέρα + 1000-1100Κ$ ΒΒ και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο / Ευρώπη) στα $ 34-35Κ/ημέρα (παράδοση Recalada).

Η αγορά της Ευρώπης ήταν ιδιαιτέρως ενεργή, με πολλά σκραπ και fertilizers φορτία. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 24,5-25,5Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 25,5-26,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 31,5-32,5Κ/ημέρα. Η αγορά στη Μεσόγειο συνέχισε την ανοδική της πορεία. Οι περισσότεροι ναυλωτές στράφηκαν σε ναυλώσεις περιόδου και η ζήτηση για φορτία τσιμέντου και ορυκτών ήταν υψηλή. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο /Μαύρη Θάλασσα προς την Ασία έκλεινε στα $ 34-35Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale /Μαύρη Θάλασσα), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 28-29Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 28-29Κ/ημέρα.

Ως προς την αγορά των Handies, η αγορά της Ευρώπης ξεκίνησε ήρεμα, με μικρό αριθμό κλεισιμάτων. Προς το τέλος εβδομάδας το κλίμα βελτιώθηκε και οι διαπραγματεύσεις πραγματοποιήθηκαν σε υψηλότερα επίπεδα. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια αυξήθηκαν στα $ 20,5-21,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 22,5-23,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 19-20Κ /ημέρα.

Η Μεσόγειος ανέβασε στροφές κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, βελτιώνοντας τα νούμερα κυρίως για τα ταξίδια στον Ατλαντικό. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο αυξήθηκαν στα $ 24,5-25,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 24,5-25,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 23-24Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 31-32Κ/ημέρα.

Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον Αμερικάνικο Κόλπο παρατηρήθηκε περισσότερη δραστηριότητα. Φαίνεται πως ο τομέας ακολούθησε την τάση τον μεγαλύτερο πλοίων. Επίσης, αρκετά πλοία κατευθύνθηκαν στη βόρεια Βραζιλία, μειώνοντας την προσφερόμενη χωρητικότητα της περιοχής. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού αυξήθηκαν στα $ 19-20Κ /ημέρα και στην Ασία στα $ 24-25Κ /ημέρα.

Η αγορά της ECSA διατήρησε τη δυναμική της και την ανοδική τάση των ναύλων σε όλες τις διαδρομές. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασαν τα ταξίδια από την Αργεντινή προς το βορρά. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 29-30Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 32-33Κ/ημέρα.

Στην Ασία η αγορά ξεκίνησε την εβδομάδα νωχελικά. Όμως, κατά τη διάρκεια της εβδομάδας η ζήτηση βελτιώθηκε σε Βορρά και Νότο (από την Αυστραλία), το κλίμα αντιστράφηκε και τελικά οι περισσότερες από αγορές έκλεισαν χωρίς μεταβολές, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Στον αραβικό κόλπο, η αγορά έμεινε σταθερή, ενώ κάποια κλεισίματα προς την Ασία και για ταξίδια επιστροφής ήταν σε υψηλότερα επίπεδα από το σύνολο. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλεισαν στα $ 25,5-27Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 26-27Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 31-32Κ /ημέρα.

Πηγή: theseanation.gr | Φώτιος Ευάγγελος Καρλής | Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης