Μεγάλες αυξήσεις για τα Capes την προηγούμενη εβδομάδα

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on skype
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on linkedin

Η αγορά ξηρού φορτίου συνέχισε με περεταίρω βελτιώσεις, καθώς όλα τα μεγέθη σημείωσαν εβδομαδιαία κέρδη. Ίσχυσε ο κανόνας ότι τα μεγαλύτερα μεγέθη εμφανίζουν τη μεγαλύτερη μεταβλητότητα. Έτσι, τα Capes εμφάνισαν τις αυξήσεις που ξεκινούσαν από 20% έως και 50%. Στα υπόλοιπα μεγέθη η εικόνα είναι πιο ισορροπημένη με τις αυξήσεις να είναι μικρότερες όσο τα μεγέθη μικραίνουν. Έτσι, ο BDI κατέγραψε εβδομαδιαία άνοδο 361 μονάδων και έκλεισε στις 3218 μονάδες την Παρασκευή 18 Ιουνίου.

Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Η αγορά της Ασίας ξεκίνησε πολλά υποσχόμενη, αφού υπήρχαν αρκετά φορτία σιδηρομεταλλεύματος και άνθρακα από την Αυστραλία προς το Βορρά. Όμως, στο τέλος εβδομάδας παρατηρήθηκαν διορθώσεις προς τα κάτω, καθώς πολλές από τις συζητήσεις δεν εξελίχθηκαν σε κλεισίματα. Τα επίπεδα των ναύλων στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) κινήθηκαν στα 11,5-12,5 $/tn, κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας.

Στον Ατλαντικό και συγκεκριμένα στη Βραζιλία, η αγορά ήταν δραστήρια, με τους ναυλωτές να σπεύδουν να καλύψουν τις απαιτήσεις τους για τα τέλη του μήνα και τις αρχές Ιουλίου. Έτσι, υπήρχαν στην αγορά αρκετές φορτώσεις από τη Βραζιλία προς την Κίνα, κατά το πρώτο μισό της εβδομάδας. Στο βόρειο Ατλαντικό η αγορά βοηθήθηκε από τον περιορισμένο αριθμό διαθέσιμων πλοίων και την αύξηση των απαιτήσεων. Επίσης, υπάρχει αισιοδοξία για τις επόμενες μέρες, ότι η αγορά θα κινηθεί ακόμα καλύτερα. Έτσι, αρκετοί πλοιοκτήτες προτίμησαν να περιμένουν αντί να κλείσουν στα υφιστάμενα νούμερα. Έτσι, οι ναύλοι για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα κινήθηκαν στα 27-28 $/tn, κατά μ.ο. (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία κυμάνθηκαν στα $ 50-55Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 32-35,5Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).

Σχετικά με τα Kamsarmaxes, η Λατινική Αμερική συνέχισε να έχει σταθερή ροή φορτίων για τον Ιούλιο, ενώ σημειώθηκαν και αρκετά κλεισίματα κατά τη διάρκεια της εβδομάδας. Και ο Βόρειος Ατλαντικός ήταν ενεργός με αρκετά υπερατλαντικά φορτία ορυκτών και σιτηρών, που έδωσαν ώθηση στους ναύλους. Οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Βραζιλία προς την Άπω Ανατολή έκλειναν στα $ 31-32Κ/ημέρα (παράδοση στη Ν.Α. Ασία) και από τη βόρεια ακτή της Λατινικής Αμερικής προς την Ασία στα $ 28-29Κ /ημέρα $ 1500-1600Κ ΒΒ και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 30-31,5Κ/ημέρα (παράδοση Γιβραλτάρ).

Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η αγορά, αν και παρουσίασε μειωμένη δραστηριότητα στο Νότο (Αυστραλία και Ινδονησία) και στο Βορρά (NOPAC), τα νούμερα διατήρησαν την αυξητική τους τάση. Παράλληλα, η καλή εικόνα της αγοράς του ειρηνικού περιόρισε τα μετακινούμενα πλοία προς τον Ατλαντικό. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στη Ν.Α. Ασία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 32-34Κ /ημέρα.

Για τα SUPRAMAXes-ULTRAMAXes στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά ήταν ο πρωταγωνιστής της Ασίας, για ακόμα μία εβδομάδα, με τα ταξίδια προς το βορρά να πληρώνουν ακόμα και πάνω από 35Κ. Επίσης, αρκετοί ναυλωτές αναζητούσαν πλοίο από τη νότια Κίνα, προκειμένου να καλύψουν τις απαιτήσεις του. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής ανέβηκαν στα 34-35,5Κ/ημέρα. Βορειότερα, η Άπω Ανατολή εμπλουτίστηκε με περισσότερα φορτία νικελίου, κάρβουνου και χάλυβα. Παράλληλα, τα πλοία στη βόρεια Κίνα ήταν δυσεύρετα. Έτσι οι πλοιοκτήτες της περιοχής αναζητούσαν υψηλότερα νούμερα για ταξίδια προς το Νότο. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι τα ταξίδια επιστροφής ήταν κοντά στα 30Κ, σε μία προσπάθεια των αγροτών να γίνουν πιο δελεαστικοί. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 28-29,5Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 31-32Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής (BH) στα $ 27,5-28,5Κ/ημέρα.

Στον Αραβικό Κόλπο και τη Δυτική Ινδία η αγορά σημείωσε νέα άνοδο των ναύλων. Μάλιστα, τα ταξίδια προς την Κίνα σκαρφάλωσαν στα 40Κ. Από την άλλη πλευρά, τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό δεν παρουσίασαν ιδιαίτερες μεταβολές, ενώ αυξήθηκε το ενδιαφέρον για ναυλώσεις περιόδου. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή ανέβηκαν στα $ 40-41Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου –Δυτικής Ινδίας στα $ 36-38Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο έμειναν στα $ 33-34Κ/ημέρα.

Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος διατήρησε τη δυναμική του, παρά το γεγονός ότι οι πλοιοκτήτες προτίμησαν να περιμένουν αντί να κλείσουν κάποιο φορτίο για τα τέλη του μήνα, βλέποντας ότι οι ναύλοι συνεχίζουν να ανεβαίνουν. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια αυξήθηκαν στα $ 37-39Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 40-41Κ/ημέρα. Στην περιοχή της ECSA η αγορά παρουσίασε στην αρχή της εβδομάδας μεγάλο όγκο κλεισιμάτων. Έτσι, οι πλοιοκτήτες εκμεταλλεύτηκαν την ευκαιρία να πιέσουν τους ναύλους προς τα πάνω. Ομοίως κινήθηκε και η υπόλοιπη εβδομάδα. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα διατηρήθηκαν στα $ 21-22Κ/ημέρα + $ 1100-1200Κ ΒΒ και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο / Ευρώπη) στα $ 36-38Κ/ημέρα (παράδοση Recalada).

Η αγορά της Ευρώπης συνέχισε την ίδια ανοδική πορεία που είχε από την προηγούμενη εβδομάδα. Τα φορτία σιτηρών ήταν περιορισμένα, όμως υπήρχε πλειάδα φορτίων fertilizers και scrap που ενίσχυσαν την αγορά. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 31-32Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 33,5-34,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 35,5-36,5Κ/ημέρα.

Στη Μεσόγειο ο αριθμός των πλοίων παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, ενώ η ζήτηση ήταν ενισχυμένη με φορτία προς την Ασία και φορτία κλίνκερ. Επιπλέον, τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας συνέχισαν να ευνοούνται από την άνοδο των Panamaxes. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο /Μαύρη Θάλασσα προς την Ασία έκλεινε στα $ 42-44Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale /Μαύρη Θάλασσα), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 33-34Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 32-33Κ/ημέρα.

Ως προς την αγορά των Handies, η Ευρώπη κινήθηκε σε χαμηλότερες ταχύτητες, σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα, ωστόσο τα φορτία σκραπ προς τη Μεσόγειο έσπρωξαν την αγορά σε υψηλότερα νούμερα. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια αυξήθηκαν στα $ 25-26,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 25-26Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 23-24,5Κ /ημέρα.

Η Μεσόγειος παρουσίασε έντονη δραστηριότητα, με μεγάλη ροή φορτίων προς όλες τις κατευθύνσεις. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο αυξήθηκαν στα $ 27-28Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 25-26Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 25-26Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 33-34Κ/ημέρα.

Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η αγορά στον Αμερικάνικο Κόλπο συνέχισε ανοδικά, ενώ αρκετοί ναυλωτές έψαχναν πλοία για ναυλώσεις περιόδου. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού αυξήθηκαν στα $ 21-22Κ /ημέρα και στην Ασία στα $ 25-26Κ /ημέρα.

Η αγορά της ECSA παραμείνει καλύτερη αγορά του ατλαντικού, με περισσότερα φορτία και τα νούμερα συνεχώς να ανεβαίνουν. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 31-32Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 35-36Κ/ημέρα.

Στην Ασία φαίνεται πως την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά άγγιξε ταβάνι, αφού αυτή την εβδομάδα δεν σημειώθηκε περαιτέρω άνοδος αλλά οι ναύλοι παρέμειναν στα ίδια επίπεδα. Ξεχώρισε, όμως για άλλη μία φορά ο αραβικός κόλπος και Ινδία που παραμένουν ισχυροί με μεγάλο αριθμό φορτίων ρυζιών και κλεισιμάτων σε υψηλότερα επίπεδα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλεισαν στα $ 25,5-27Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 26-27Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 30-31Κ /ημέρα.

Πηγή: theseanation.gr |Φώτιος Ευάγγελος Καρλής | Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης